Klasa1


24.03.2020

 TEMAT TYGODNIA: DLA KAŻDEGO COŚ CIEKAWEGO

PONIEDZIAŁEK
edukacja wczesnoszkolna

edukacja wczesnoszkolna  
edukacja wczesnoszkolna  
edukacja wczesnoszkolna  
 

 

WTOREK

 edukacja wczesnoszkolna  Temat dnia: Prima aprilis
Wysłuchaj wiersza J. Brzechwy pt. „Prima aprilis” https://youtu.be/YIgUNYDpsAs. Następnie odpowiedz na pytania:
- Co Cię rozśmieszyło i wydało się dziwne?
- O jakim dniu opowiada wiersz?
- Podaj swoje propozycje żartów primaaprilisowych.
Wysłuchaj tekstu czytanego przez osobę dorosłą podręcz. Str.46,47(ilustracja) następnie odpowiedz na pytania:
- Co ciekawego znalazły Marysia i Żaneta na łące?
- Co Marysia zaproponowała Żanecie?
- W jaki sposób Żaneta zażartowała z Marysi?
- Jak należ żartować, żeby nikogo nie urazić i nie sprawić mu przykrości?
Odpowiedz na pytania pod tekstem i ilustracją.
Poznajemy nową literę ż.Ż na podstawie wyrazów żaba, Żaneta.
Głośno podziel na sylaby a następnie na głoski wszystkie wyrazy ze str. 46, 47 umieszczone nad tekstem. Potem podaj nazwy elementów ilustracji, w których nazwach słychać ż. Spróbuj ułożyć krótkie opowiadanie z wyrazami z ż może mieć np. tytuł „Żaba, żółwi żyrafa” związane z dniem prima aprilis, a potem opowiedz je mamie lub tacie.
Następnie układaj zdania z wyrazami z wycinanki str.39. Trzy dowolne zapisz w zeszycie i z pomocą rodzica prześlij na mój adres wysocka69@wp.pl . Poćwicz chwilę , wykonaj swoje ulubione ćwiczenia.
Następnie opowiedz co dzieje się na dużej ilustracji na str. 48,49, wymyśl historyjkę , do której mogłaby pasować ta ilustracja , użyj wyrazów z ż i wykonaj pracę plastyczną, techniką dowolną- prześlij ją na mój adres z pomocą rodziców.
 edukacja wczesnoszkolna  W dalszym ciągu wykonaj ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do pisania liter ż,Ż karta pracy j. polski str.48 ćwicz. 1,2.
Teraz wykonaj ćwicz. 3 i 4 ze str. 49, pamiętaj o estetyce pisma.
Odczytaj samodzielnie lub z pomocą poczytankę” Spóźnienie” podręcz. Str 90.
edukacja wczesnoszkolna Wykonaj ćwiczenia „Klawiatura” klasa1 http://www.pisupisu.pl/
edukacja wczesnoszkolna Matematyka w działaniu karta matematyczna str. 48, 49, zad.1 i 2 dopełniaj do 10 dodawaj tak żeby było ci jak najłatwiej dodać.
Teraz wykonaj zad. 1 str. 50 tutaj również dopełniasz do 10 kolorujesz pary liczb, które w sumie dadzą 10. Potem wykonaj zad. 2 na str. 51. Zadanie dodatkowe karta matematyczna str. 81 zad. 9, 10.
Religia

 Temat: Rekolekcje dla dzieci  - Dzień 1: Moja droga do nieba (zapisz w zeszycie)

W skupieniu wysłuchaj rekolekcyjnej nauki. https://youtu.be/UMVYdHrzuqw

Wieczorem pomódl się za rodziców.

 

ŚRODA 1 KWIETNIA

edukacja wczesnoszkolna  Temat dnia: Strażacy w akcji
Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu podręcznik str. 50
Odpowiedz na pytania:
- Na czym polega praca strażaka?
- Kiedy należy wezwać straż pożarną?
- Jaki jest numer alarmowy straży pożarnej?
Przypomnij sobie wszystkie numery alarmowe ; straż pożarna 998, policja 997, pogotowie 999, ogólnoeuropejski numer alarmowy 112.
Napisz te numery na kolorowo w zeszycie i do każdego narysujcie jego symbol. Potem z pomocą rodzica wyślijcie na moją pocztę
Następnie głośno przeczytajcie tekst na str. 50 na obu poziomach, nauczcie się go czytać na czas.
Teraz pogimnastykujcie oko i język, przeczytajcie głośno sylaby tego samego koloru, aby powstały wyrazy podręcz. Str. 51 ćwicz1. Wykonaj również ćwicz 2 .
edukacja wczesnoszkolna  Odczytajcie samodzielne lub wysłuchajcie lektury Cz. Janczarskiego
pt. „Jak Wojtek został strażakiem” podaję link: https://youtu.be/ekdjdzPZ_hg.
Następnie głośno, całym zdaniem odpowiedz na pytania:
- Czym zajmują się strażacy?
- Co strażacy robią w czasie wolnym?
- Kto jest komendantem we wsi Kozie Różki?
- Kto chciał zostać strażakiem i o czym marzył?
- Co wywołało pożar?
- Kto uratował małego Henia?
- Co dalej zrobił Wojtek?
- Jak nagrodzono odwagę Wojtka?
- Jakie znacie inne przyczyny powstawania pożaru?
Dowiedz czym różni się ochotnicza straż pożarna od straż zawodowe?- zadanie dla ciekawych.
edukacja wczesnoszkolna  Kart pracy j. polski str. 50 ćwicz. 1 ćwicz pisanie kształtnie pamiętaj o estetyce pisma.
Następnie dobierz nazwy cech pasujące do strażaka wykonując ćwicz. 2 str.50. Potem wykonaj samodzielnie ćwicz. 3 i 4 str. 51 kart pracy.
Powodzenia!
edukacja wczesnoszkolna Rozpocznij od rachunku pamięciowego dodawania i odejmowania w zakresie 20 możesz korzystać ze strony http://www.matzoo.pl/
lub wspólnie z mamą czy tatą zadawajcie sobie matematyczne działania w zakresie 20, za każdą prawidłową odpowiedź jest 1 punkt. Gramy do 10 powtórzeń , może być więcej. Wygrywa ten kto zdobędzie więcej punktów( dla wygranego nadroda!!!).
Potem wykonaj zadania o różnej budowie z podręcznika str. 101, 102. W tych zadaniach może brakować danych, potrzebnych informacji, bądź czujny!
Dalej w karcie pracy matematyczne wykonaj zad. 1,2,3 str. 52, 53 i prześlij na moją pocztę.

 

 

CZWARTEK
Religia  Temat: Rekolekcje dla dzieci - Dzień 2: Znaki na drodze (zapisz w zeszycie)

Dzisiaj drugi dzień rekolekcji. W skupieniu wysłuchaj rekolekcyjnej nauki.

Praca domowa. Jutro wysłuchaj nauki rekolekcyjnej z ostatnirgo dnia rekolekcji on line ,, Świętość celem drogi"

edukacja wczesnoszkolna

 Temat dnia: Wiosenne porządki
Wysłuchaj tekstu str. 52 czytanego przez któregoś z rodziców lub zrób to samodzielnie, przyjrzyj się ilustracji i spróbuj odpowiedzieć na następujące pytania:
- Gdzie wybrała się klasa Jerzego?
- Czym martwił się Jerzy?
- Co dzieci zauważyły nad rzeką?
- Co postanowiły zrobić?
- Dlaczego należy dbać o porządek w naturalnym środowisku?
- Co można zrobić, żeby nie zaśmiecać środowiska?
wysłuchajcie bajki edukacyjnej- proekologicznej https://youtu.be/RV5IBJGAypY. Przypomnijcie sobie znaczenie słowa recykling. Pamiętajcie o rękawiczkach i zachowaniu bezpieczeństwa podczas sprzątania.
Poznajemy nowy dwuznak” rz” ( czyli literę zapisaną za pomocą dwóch znaków) na podstawie wyrazów rzeka, Jerzy.
Głośno podziel na sylaby a następnie na głoski wszystkie wyrazy ze str. 52, 53 umieszczone nad tekstem. Potem wyszukaj w tekście wyrazy, w których występuje rz, Wycinanka str. 40, ułóż 5 zdań z rz i zapisz je w zeszycie.
Opowiedz co dzieje się na dużej ilustracji str. 54, 55 podręcz. Wymyśl historyjkę, do tej ilustracji wykorzystując wyrazy z rz.

edukacja wczesnoszkolna

  Wykonaj ćwiczenia grafomotoryczne 1, 2 w kartach pracy j. pol.
Odszukaj i pokoloruj na zielono wyrazy z rz ćwicz. 3. Poćwicz piękne pisanie, pamiętaj o poprawnym łączeniu liter ćwicz. 4 str.53. Wykonaj ćwicz. 5 z tej samej strony. Pamiętaj, że głoskę słyszymy, a literę widzimy (patrzymy na wyraz)!. Następnie ułóż puzzle- Odkurzacz, wycinanka str. 41.
Wykonaj ćwicz z rz- ortografia na http://www.pisupisu.pl/
Naucz się śpiewać piosenkę pt. „ Świat w naszych rękach” https://youtu.be/pRNtFXew_VE.

 

Rozwiąż zadania na dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20
podręcz. str. 98, 99. Następnie zagraj w grę matematyczną
Suma” – w grze biorą udział 3 osoby. Przeczytaj sam zasady, albo poproś kogoś dorosłego. Powodzenia!
Na podstawie tej gry wykonaj zad. 1 str. 55 karty matematyczne.
Skorzystaj z platformy squla.pl i wykonaj ( loginy wysłałam na maila) „Kraina liczb” - ćwicz. na dodawanie w zakresie 20.

 język angielski

 Wyrażenie It’s got ………………………….
Narysuj potworka zgodnie z instrukcjami:
It’s got 1 body.
It’s got 2 heads.
It’s got 3 arms.
It’s got 6 hands.
It’s got 4 legs.
It’s got 4 feet.
It’s got 7 eyes.
It’s got 1 nose.
It’s got 2 mouths
It’s got 5 ears.

Następnie kolorujemy potworka zgodnie z instrukcjami:
Body – yellow
Head – pink
Arms – blue
Hands – orange
Legs – green
Feet – grey
Eyes – brown
Nose – yellow
Mouths – red
ears – black

Życzę przyjemnej pracy.



 

PIĄTEK

edukacja wczesnoszkolna  
edukacja wczesnoszkolna  
edukacja wczesnoszkolna  
język angielski