Klasa 2


24.03.2020

KLASA 2

 

 

 

PONIEDZIAŁEK

Jak powstaje dom

edukacja informatycza Proszę pobrać poniższe obrazki (aby je pobrać należy najechać na nie kursorem myszy, przytrzymać przycisk CTRL i kliknąć prawym klawiszem myszy):

Obrazek 1

Obrazek 2

otworzyć je w programie MS Paint, pokolorować i zapisać dodając do nazwy swoje Nazwisko. Następnie przesłać za pomocą rodziców do następującej lokalizacji TU ZAPISUJEMY.

Aby zapisać pliki w tej lokalizacji wystarczy kliknąć w powyższy link zapisany na niebiesko, otworzy się okno w przeglądarce, do którego należy przeciągnąć zapisane obraz lub użyć poleceń kopiuj-wklej.

Pozdrawiam i życzę miłej pracy.

Edukacja wczesnoszkolna 1.Na podstawie ilustracji w podręczniku (str. 48 i 49) oraz własnych spostrzeżeń prześledź kolejne etapy powstawania domów. Uporządkuj i zapisz etapy we właściwej kolejności w kartach pracy(ćw. 1 str.54). Pamiętaj! Pisz starannie i uważnie.
2.Wykonaj ćw. 2 str.54. Uzupełnij zdanie. Nie zapominaj o przecinkach podczas wymieniania przedmiotów. 3.Przeczytaj uważnie tekst w ćw. 3 str.55. Umieść przedmioty zgodnie z przeczytaną instrukcją. Skorzystaj ze strony internetowej: http://pisupisu.pl/klasa2/rebusy
4. Zadanie dla chętnych: Czytam ze zrozumieniem-tekst Restauracja „U Jana”. Wykonaj ćw.1-5 str. 104 i 105 w kartach pracy.
Edukacja wczesnoszkolna

Wykonaj pracę plastyczną pt. "Mój wymarzony dom"- technika dowolna. Możesz łączyć różne materiały. Pracę złóż do teczki.

język angielski

My favourite food.
Proszę o odsłuchanie poniższych filmów i piosenek oraz wykonanie ćwiczen znajdujących się pod linkami:
https://www.youtube.com/watch?v=lW5TXrKbsq4
https://www.youtube.com/watch?v=qh-H7c1VSgw
Proszę, aby dzieci wypisały z podręcznika albo z odsłuchiwanych filmików nazw produktów spożywczych (około 10 wyrazów). Następnie uczniowie piszą po całej linijce każdego wybranego wyrazu. Można również wyciąć z gazety lub narysować produkty spożywcze i je podpisać.

 

 

WTOREK 31 MARCA
Kto buduje dom?

 

 edukacja wczesnoszkolna

1.Na podstawie tekstu i ilustracji w podr. str. 50 i 51 odpowiedz na pytania:
- Czym zajmuje się architekt?
- Co potrzebne jest architektowi, żeby dobrze zaprojektował dom?
- Kto wymurował ściany?
- Kto zajął się dachem?
- Czym zajmuje się tynkarz?
- Co robi malarz?
- Kto ułożył kafelki?
- Jaką rolę odgrywa praca w życiu człowieka?
Zadanie dla mądrali:
- Co to znaczy szanować cudzą pracę? Porozmawiaj o tym z domownikami.
Przeczytaj lub wysłuchaj wiersz J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”: https://www.youtube.com/watch?v=SM_wKJ0roQQ

 

2.Napisz w zeszycie kilka zdań na temat jaki zawód i dlaczego chciałbyś wykonywać w przyszłości. Pamiętaj o starannym pisaniu i prawidłowym łączeniu liter. Skan lub zdjęcie pracy prześlij pocztą elektroniczną.

 
 edukacja wczesnoszkolna

3. Zamieniamy liczbę pojedynczą na mnogą. Wykonaj ćw. 1 i 2 str.56 w kartach pracy. Przypomnij jakie wyrazy są rzeczownikami.
Polecam: http://pisupisu.pl/klasa2/liczba-mnoga
4. Utrwalamy pisownię nazw zawodów zakończonych na –arz. Wykonaj ćw. 3 i 4 str.57 w kartach pracy.
4. Łączymy rzeczowniki z czasownikami. Wykonaj ćw. 5 i 6 str.58.

 edukacja wczesnoszkolna

5. Naucz się śpiewać piosenkę „Ziemia, wyspa zielona” https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc
Śpiewaj i wykonuj ćwiczenia gimnastyczne. Możesz zaprosić do zabawy kogoś z rodziny.

 edukacja wczesnoszkolna

6.W kartach matematycznych wykonaj zad. 1-6 str.46-47.
Dla chętnych:
https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-i-dzielenie-w-zakresie-100_11_230

RELIGIA

 Temat: Rekolekcje dla dzieci - Dzień 1: Moja droga do nieba (zapis do zeszytu)

 

 W skupieniu wysłuchaj rekolekcyjnej nauki.

https://youtu.be/UMVYdHrzuqw

Wieczorem pomódl się za rodziców.

  ŚRODA 1 KWIETNIA
Klasowy projekt
 edukacja wczesnoszkolna 1.Wysłuchaj opowiadanie Projekt „Paryż” z cyklu „Listy do Hani i Henia”.
Zaznacz zdania, które są zgodne z treścią listu od Hani. Odpowiedz na pytanie: Kogo Hania powinna przeprosić za swoje zachowanie? Podr. str.52,53, karty str.59 ćw. 1.
2. Wykonaj ćw.2-4 str. 59-60. Polecam:
http://pisupisu.pl/klasa2/rzeczownik-czy-czasownik 
edukacja wczesnoszkolna 3.Teraz spróbuj wykonać kilka ćwiczeń gimnastycznych, jakie zapamiętałeś z zajęć wychowania fizycznego. Zaproś do zabawy domowników. Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa.
edukacja wczesnoszkolna 4.Wykonaj ćw.1-7 str.48,49 w kartach matematycznych .
Dla chętnych:
https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-i-dzielenie-w-zakresie-100_11_230
edukacja wczesnoszkolna 5.Zrób to sam! Wykonaj pracę techniczną „Wieża” zgodnie z instrukcją
(karty str.61).
 

 

CZWARTEK 2 kwietnia

Architekci wśród zwierząt

Edukacja wczesnoszkolna

 1.Przeczytaj uważnie tekst W. Mikołuszki „Niezwykli architekci” i odpowiedz na pytania:
- Z jakich materiałów budują swoje domy bobry, jaskółki, remizy i osy?
- Jakie zwierzęta są uważane za najlepszych architektów w świecie zwierząt i dlaczego?
- Dlaczego ludzie interesują się konstrukcją pajęczej sieci?
2. Połącz zdjęcia zwierząt z ich domami, dobierz odpowiednie podpisy. Uzupełnij zdania odpowiednimi wyrazami. Wykonaj ćw.1 str.62 oraz ćw.2 i 3 na str.63.
Dla chętnych ćw.1 i 2 str.64-65.
Zadania dodatkowe: KM str.73 ćw. 30 i 31.

Edukacja wczesnoszkolna 3. Utrwalamy wiadomości o kwadracie. Wykonaj ćw. 1-5 str. 50-51. Ćwiczenia wykonuj starannie i dokładnie. Właściwie przykładaj linijkę i odczytuj wyniki pomiaru.
4. Rozwiąż minitest dotyczący cech kwadratu (Karty matematyczne ćw. 6 str.51).
Edukacja wczesnoszkolna

 Dla chętnych:
https://www.matzoo.pl/klasa2/ukladamy-wzor_45_347

Edukacja wczesnoszkolna  A teraz poćwicz przy piosenkach: https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

 

PIĄTEK 3 kwietnia

Wielki architekt

edukacja wczesnoszkolna  .Przeczytaj wiersz B. Lewandowskiej „Kto nauczył nas budować”(Podr.str.56) i odpowiedz na pytania:
- Kto nauczył ludzi budować mosty?
- Jakich materiałów używa się do ich budowy?
- Kto pracuje przy budowie mostu?
2. Porozmawiaj z rodzicami lub dziadkami na temat zawodu architekta. Na czym polega jego praca? Jakich narzędzi używa w swojej pracy?
3. Warto ich znać! Antonio Gaudi. Zapoznaj się z informacjami na jego temat zamieszczonymi w podręczniku na str. 57.Koniecznie obejrzyj:
https://www.youtube.com/watch?v=AWQje34khog
4. Wykonaj ćw. 1 i 2 str.66 w kartach pracy. Pamiętaj o poprawnej pisowni.
edukacja wczesnoszkolna  5. Opis.
Przeczytaj uważnie opis domu (Podr. str.58).
- Jakie elementy powinien zawierać opis ?
- Nazwij te elementy.
- Które zmysły mogą pomóc w opisie?
Przeczytaj informacje na temat opisu (podr. str.59).
6. Przechodzimy do ćw. 3 str. 67. Tworzymy opis.
- Przyjrzyj się fotografii i odpowiedz na pytania.
- Przeczytaj same odpowiedzi- odczytany tekst utworzy opis budynku.
7. Zaproponuj domownikom znaną Ci zabawę lub wykonaj kilka ćwiczeń gimnastycznych, które zapamiętałeś z lekcji wych. fizycznego.
edukacja wczesnoszkolna  8. Opisz w zeszycie swój dom lub pokój. Użyj jak największej liczby przymiotników. Pisz starannie i bezbłędnie. Korzystaj ze słowniczka ortograficznego. Praca podlega ocenie. Czekam na skan lub zdjęcie. Życzę owocnej pracy!
religia Temat: Rekolekcje dla dzieci - Dzień 2: Znaki na drodze (zapisz w zeszycie)

Dzisiaj drugi dzień rekolekcji. W skupieniu wysłuchaj rekolekcyjnej nauki.

Praca domowa. Jutro wysłuchaj nauki rekolekcyjnej z ostatnirgo dnia rekolekcji on line ,, Świętość celem drogi"

język angielski Uczniowie odsłuchują tekst dialogu i piosenek:
Do you like…..? – Czy lubisz…..?
https://www.youtube.com/watch?v=H5JlHCNKfbI
Następnie wpisują do zeszytu:
Do you like cheese? Czy lubisz ser?
Yes, I do. Tak lubię.
No, I don’t. Nie, nie lubię.
Uczeń wybiera cztery produkty, dwa które lubi i dwa które nie lubi. Następnie rysuje obrazek produktu i zadaje pytanie:
Do you like ……………..? (w miejsce kropek wpisuje narysowany produkt). Jeśli go lubi wpisuje potwierdzenie (tak jak w wyjaśnionym przykładzie powyżej), a jeśli nie lubi to pisze, że nie (proszę spojrzeć na przykład powyżej).
Mam nadzieję, że dobrze wyjaśniłam.
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.