Psycholog


Zwycięska praca
Zwycięska praca
26.03.2020

PSYCHOLOG

 

18 czerwca

Bezpieczeństwo dzieci jest bardzo ważne. Na pewno ochrona przed zagrożeniami jest bardzo ważna, jednak warto uważać, żeby nie przemieniła się w nadopiekuńczość. Przedstawiam kilka wskazówek co robić, żeby stymulować rozwój samodzielności i poczucia sprawczości dziecka.

https://4.bp.blogspot.com/-5_f78S3WIZg/W7hrbNA8pII/AAAAAAAAKq4/aQFOUR1jmkMiumkYpmODH1FeDSAPc-wNQCLcBGAs/s1600/Jak%2Bpozwoli%25C4%2587%2Bdziecku%2Bdobrze%2Bdorosnac.png


 

 

10 czerwca

 Często dzieci mają problem z przegrywaniem, nie potrafią poradzić sobie z porażką. Jest to ważna i trudna umiejętność, która jest niezbędna w życiu każdego człowieka, bo jak wiadomo „raz się wygrywa, raz się przegrywa”. Zapraszam do przeczytania artykułu na ten temat i wykorzystania zawartych w nim wskazówek.

 

https://dziecisawazne.pl/pomoc-dziecku-radzic-porazka/


 

 

3 czerwca

Z czym wiąże się zbyt długie spędzanie wolnego czasu przed komputerem, telewizorem, tabletem, telefonem, konsolą? Nadużywanie multimediów ma bezpośredni wpływ na rozwój dziecka i może wiązać się w wieloma zagrożeniami. Do poczytania!

https://psychologidziecko.blogi.pl/wpis,zagrozenia-w-swiecie-multimediow-dla-dziecka-w-wieku-przedszkolnym.html


 

 

27 maja

Dzieci w wieku przedszkolnym uczą się jak radzić sobie z emocjami. W tym okresie zdarzają się trudne do opanowania wybuchy złości. Dzieci najczęściej zachowują się w ten sposób, ponieważ nie wiedzą jak inaczej mają osiągnąć to czego chcą. Jak pomóc dziecku? W artykule można znaleźć kilka wskazówek.

https://psychoterapia.plus/wybuchy-zlosci-u-dziecka-jak-sobie-z-nimi-radzic/

 

20 maja

Spędzanie czasu w domu z dzieckiem sprawia, że może brakować pomysłów na to jak stymulować jego rozwój. Dzieci w wieku przedszkolnym najłatwiej zachęcić do działania w formie zabawy. Przedstawiam propozycję ponad 50 zabaw, które będą świetną alternatywą dla telewizora, tabletu, czy telefonu. Nie tylko pozwalają na wszechstronny rozwój (m.in. społeczny, emocjonalny, poznawczy, motoryczny, sensoryczny), ale również wykonywane wspólnie pozwalają budować i umacniać rodzinne więzi.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawy-dla-2-3-latka/

 

13 maja

Czytanie dziecku bajek wpływa bardzo korzystnie na jego rozwój. Ale czy bajki mogą pomagać w trudnych sytuacjach? Oczywiście! Służą temu bajki psychoedukacyjne i terapeutyczne. Bajki te skonstruowane są tak, by dziecko mogło uczyć się własnych odczuć i zachowań na doświadczeniach bohaterów opowiadań. Każda bajka skupia się na rozwiązaniu jednego problemu, np. lęku przed zwierzętami, strachu przed ciemnością, stresu przed pierwszym dniem w szkole, braku akceptacji wobec innych osób, czy niechęci do spodziewanego rodzeństwa.

http://www.pomagamydzieciom.info/files/pdf/bajki%20terapeutyczne%20PROMYK%20SLONCA.pdf


 

 

5 maja

Złość jest emocją dobrą i potrzebną, jednak nie zawsze dzieci potrafią sobie z nią radzić, przez co reagują agresywnie lub tłumią ją w sobie. Przedstawiam kilka sposobów podpowiedzenia dziecku jak radzić sobie w sytuacjach, które budzą w nich złość. Przedstawione rysunki warto wydrukować, porozmawiać o nich z dziećmi i zostawić w widocznym miejscu jako „ściągawkę” w trudnych sytuacjach.

https://warsztatzemocjami.pl/wp-content/uploads/2018/04/strategie1.pdf
https://warsztatzemocjami.pl/wp-content/uploads/2018/04/strategie2.pdf


 

 

29 kwietnia

Jak budować relację z dzieckiem? Co jest ważne w codziennym kontakcie, a czego warto unikać i dlaczego? Zachęcam wszystkich rodziców do lektury.

https://dziecisawazne.pl/krytyka-porownywanie-klaps-czego-nalezy-unikac-w-relacji-z-dzieckiem/


 22.04.2020

Od ostatnich tygodni wszyscy spędzamy więcej czasu przed komputerem. Chociaż jest on bardzo pomocny w czasie nauki i zabawy, to korzystanie z niego, a szczególnie z Internetu wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami. Warto dlatego poznać Sieciaki, które uczą dzieci jak bezpiecznie korzystać z multimediów.

https://www.youtube.com/watch?v=OSb4xcjeF0s


 15.04.2020 r.

Bardzo ważne w rozwoju dziecka jest kształtowanie samodzielności, rozwój ruchowy oraz wdrażanie do obowiązków domowych. Rozwija to nie tylko konkretne umiejętności, ale wpływa bezpośrednio na rozwój zdolności szkolnych, intelektualnych. Niezależnie czy chłopaka czy dziewczynkę, warto włączać dziecko do codziennych aktywności, bo na rozwój nigdy nie jest za wcześnie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=C0KdywZIoz0&list=PLe8S5y5BaUMGjMPEUYrnv3rOeRF2l5vwS


 

8 kwietnia

Jednym ze sposobów radzenia sobie z emocjami oraz napięciem psychoemocjonalnym są techniki relaksacyjne. Ćwiczenia zawarte w książce „Uważność i spokój żabki” są skierowane do najmłodszych i sprawdzają się w pracy z dziećmi już w wieku przedszkolnym.
Poniżej przedstawione nagranie warto włączać dziecku w czasie wyciszenia, np. przed zaśnięciem.

Mała żabka
https://www.youtube.com/watch?v=18SpO_lyH2Q


 

Rozwój inteligencji emocjonalnej jest bardzo ważny już od najmłodszych lat, również w wieku przedszkolnym. Rozpoznawanie oraz nazywanie emocji swoich i innych osób, radzenie sobie z emocjami (złość, smutek, strach, radość) to umiejętności, których trzeba się nauczyć.

Jak czuje się mały miś?
https://www.youtube.com/watch?v=yfM-p2u4B3g

 

 


 Dzień dobry,

obecna sytuacja, w której panuje zagrożenie epidemiologiczne może wzbudzać w Państwu, jako rodzicach oraz w Państwa dzieciach lęk oraz zachwiać poczucie bezpieczeństwa. W związku z tym warto poznać to co nieznane, a dla dzieci najbardziej zrozumiałą i czytelną będzie forma bajki. Przedstawiam Państwu kilka propozycji, które mają za zadanie wytłumaczyć w przystępny i bezpieczny sposób to co obecnie się dzieje.

 

Linki do bajek o koronawirusie:

https://dzieciecapsychologia.pl/wp-content/uploads/2020/03/Jeżyk-Bartek.pdf

http://dorotabrodka.pl/wp-content/uploads/2020/03/bajka-o-kwarantannie-i-wirusie-bez-koloru.pdf

i jeszcze filmik informacyjny dla dzieci nt. koronawirusa:

https://www.youtube.com/watch?v=H0mx90NbvuM&fbclid=IwAR1FlY6NlKPjF3e09cljM_Rzw_hzZk3wH5uDjBkLKfb3_8WPM68-IjXOLuo

 

I coś dla rodziców – jak wspierać dzieci w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego?

https://psychologidziecko.blogi.pl/wpis,jak-wspierac-dzieci-w-okresie-zagrozenia-epidemiologicznego-.html