NAUKA ZDALNA


15.04.2021

16.04.2021r.

 

oddział trzylatki

Temat: Zabawy ruchowe

1. Gimnastyka z mamusią/tatusiem https://youtu.be/cGOK6AcTLZE

Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo...gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy.

2. Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej "Sport to zdrowie", odpowiadanie na pytania do treści wiersza.

Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej "Sport to zdrowie":

Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem.

Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże.

Z bratem urządzają zabawy na podwórku.

Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną.

Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej.

Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport.

Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm.

Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować.

Może razem z bratem?

Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?

3. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, zachęcanie do aktywnego spędzenia czasu wolnego.

Pobaw się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką. Jak mogłabyś/mógłbyś zachęcić do takich zabaw dzieci z Twojej przedszkolnej grupy?

4. "Małe i duże kroki" - zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał. Pokonywanie przez dziecko odległość od wyznaczonego punktu do rodzica : krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Zabawa rozwijająca wyobraźnię: "Czy zwierzęta uprawiają sport?"

Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.

5.Poruszanie się według słów rymowanki: "Zrób do przodu cztery kroki …" Przeliczanie kroków.

Poruszaj się do słów rymowanki:

Zrób do przodu cztery kroki.

I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa.

Ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok.

Przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć.

Na klaskanie też nasz chęć. T

Teraz obróć się dokoła I hurraaa! Zawołaj.

6. Masażyk relaksacyjny https://youtu.be/lD8nMY3tdW4

Wykonaj masażyk relaksacyjny na plecach mamusi/tatusia.

7. Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

 

język angielski

Dzisiaj utrwalamy słownictwo związane z łąką i nazwami owadów:
- a butterfly – motyl
- a ladybug – biedronka
- a bumblebee – trzmiel
Zachęcam do wysłuchania poniższych piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI&ab
https://www.youtube.com/watch?v=5gs8_VUSnMQ&ab

 

oddział czterolatki

Temat: Od jaja do kury

Zestaw ćwiczeń porannych:

Dziecko trzyma piłkę z przodu na wysokości talii. Okręca piłkę wokół talii, przekazując ją z ręki do ręki. Następnie wykonuje to ćwiczenie okręcając piłkę w przeciwnym kierunku.
Dziecko kładzie piłkę na podłodze. Toczy piłkę wokół i pomiędzy stopami, kreśląc cyfrę osiem. Wykonuje ćwiczenie w prawą stronę.
Dziecko skacze do przodu, a następnie do tyłu przez piłkę leżącą na podłodze.
Dziecko trzyma piłkę kolanami. Wykonuje poskoki do przodu jak kangur.
Dziecko siada na podłodze. Podnosi piłkę do góry używając tylko stóp. Potem opuszcza piłkę na podłogę.

Rozwiązywanie zagadek:

Po podwórku sobie chodzi i kurczęta swoje wodzi (kura).
Co to takiego, zgadnij mój kotku? są z wierzchu białe, a żółte w środku. Gdy gotować, dziwy się dzieją, bo zamiast mięknąć one twardnieją (jajka).

Analiza sylabowa wyrazów:

Dziecko dzieli na sylaby z wyklaskiwaniem ich wyrazy kura i jajko.

Ku-ra, jaj-ko

Wiersz – bajka “Jajko” M. Wnukowskiego. https://www.youtube.com/watch?v=HnGEKREzCM4

Odpowiedzi na pytania:

Co zginęło kurze?
Gdzie rano leżało jajko?
Kto szukał jajka?
Kogo znalazł kogut?

Przysłowie o jajku.

Dziecko odpowiada na pytanie – Jak myślisz co to znaczy? – Jajko mądrzejsze od kury.

Po odpowiedzi dziecka rodzic wyjaśnia: mówimy tak o kimś, kto jest młody i jeszcze mało wie, a poucza kogoś starszego i bardziej doświadczonego.

Taniec dziecka z rodzicem przy piosence “Gdacze kura Ko, ko, ko”.

Naśladowanie odgłosów wydawanych przez kurę.

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

Jajko – wygląd i budowa.

Dziecko ogląda jajko i opisuje jego wygląd. Rodzic rozbija jajko i umieszcza na talerzyku. Dziecko zwraca uwagę na żółtko, białko i zarodek (może powstać z niego kurczaczek).

Jajko surowe i ugotowane.

Dziecko porównuje ciężar jajka surowego i ugotowanego.
Dziecko sprawdza, które jajko szybciej się obraca, surowe czy ugotowane.
Dziecko rozbija i zdejmuje skorupkę z jajka ugotowanego i wspólnie degustują jajko.

Eksperyment z jajkiem.

Dziecko wkłada jajko do szklanki z mocną herbatą i pozostawia je na 24 h. Ogląda skorupkę i wyciąga wnioski. Rodzic wyjaśnia, że skorupka jajka zbudowana jest z wapnia, tak jak nasze zęby – co trzeba robić, żeby dbać o zęby?

Praca plastyczna – Kurczak z ruchomym dzióbkiem.

Proszę o przygotowanie wszystkich elementów wg. instrukcji.

https://www.youtube.com/watch?v=CtbFLxOvwXk

Dziecko składa harmonijkę i nakleja dzióbek, oczy i czubek kurczaka.

język angielski

Dzisiaj utrwalamy słownictwo związane z łąką i nazwami owadów:
- a butterfly – motyl
- a ladybug – biedronka
- a bumblebee – trzmiel
Zachęcam do wysłuchania poniższych piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI&ab
https://www.youtube.com/watch?v=5gs8_VUSnMQ&ab

 

oddział pięciolatki

Temat: W muzeum.
1.Zapraszam Was do muzeum.( jeśli nie wiecie co to jest muzeum to zobaczcie ten film)
https://youtu.be/wtkLQgjVXCs
2.Wirtualne zwiedzanie Muzeum Zabawek.
-Zobaczycie jak kiedyś wyglądały zabawki.
W muzeum są one umieszczone w gablotach.
Są to cenne eksponaty, bardzo często stare, dlatego są tak wartościowe.
https://www.youtube.com/watch?v=ptcAWkd7ty8
3.Ćwiczenia w dodawaniu.
Przygotujcie 10 klocków. Postarajcie się za pomocą klocków przedstawić poniższe zadania:
- Kuba miał 2 bilety do muzeum, dostał jeszcze 2 bilety.
Ile biletów ma Kuba?

-Na wystawie było 4 lalki i 3 misie..
Ile zabawek razem było na wystawie?
-Ułóżcie treść zadania do zapisu matematycznego 5+1 = 6
4.Ćwiczenie percepcji słuchowej.
-Podzielcie na sylaby wyrazy: teatr, muzeum, kino, aktor, scena, kurtyna, eksponaty, bilety.-
W sylabach pokażcie samogłoski.
5.Wykonajcie zadanie w Zeszycie Grafomotorycznym na stronie 62.
6.Zabawa ruchowa-zrób tyle, ile słyszysz.
(Możecie wykorzystać zrobiony dzień wcześniej bębenek, ile razy rodzic uderzy w bębenek tyle samo razy wykonajcie ćwiczenia np.: skłony, .przysiady, pajacyki, podskoki)

 

język angielski

Utrwalamy słownictwo związane z łąką i nazwami owadów:
- a butterfly – motyl
- a ladybug – biedronka
- a bumblebee – trzmiel
https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI&ab
Zachęcam również do wprowadzenia kilku nowych wyrazów:
- an ant – mrówka
- a bee – pszczoła
- a firefly
- a caterpillar
I wysłuchania poniższej piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=oybEMWW23uU&ab

15.04.2021

15.04.2021

14.04.2021

14.04.2021

13.04.2021

13.04.2021

12.04.2021

12.04.2021

12.04.2021

12.04.2021.

09.04.2021

09.04.2021

08.04.2021

08.04.2021

07.04.2021

07.04.2021

06.04.2021

06.04.2021

02.04.2021

02.04.2021

01.04.2021

01.04.2021r.

30.03.2021

31.03.2021

29.03.2021

30. 03.2021

28.03.2021

29.03.2021