Grupa Pani Zosi


PIĘCIOLATKI
PIĘCIOLATKI
24.03.2020

 

Zachęcam do skorzystania z tych narzędzi by zagospodarować dzieciom chociaż część czasu na różne interaktywne zabawy, zadania i rozwijanie ich zainteresowań.
Oto wykaz stron www z zabawami i zadaniami dla dzieci
https://padlet.com/annamalina/przedszkole
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/
https://www.eprzedszkolaki.pl/
http://www.pisupisu.pl/
http://www.matzoo.pl/ 

Zachęcam też do oglądania na kanale https://eszkola.tvp.pl/ codziennie od godz.9-tej programu „Domowe Przedszkole”. Zachęcam do codziennych zabaw ruchowych na świeżym powietrzu.

W przypadku pytań zachęcam do kontaktu e-mail: zosia.romanek@op.pl 


 Drodzy Rodzice, Kochane Dzieciaki
W tym tygodniu realizować będziemy zagadnienia dotyczące bloku tematycznego „Pracowita wiosna”. Propozycje zabaw zamieszczone na stronie szkoły dotyczą wszystkich dzieci. Dodatkowe karty pracy dla chętnych będę wysyłała na maile. Bardzo proszę o przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z komputera i internetu.


PONIEDZIAŁEK

 


 WTOREK 31 .03.2020

Porządki w ogródku

 

1. Posłuchajcie piosenki pt. „Pracowita pani wiosna”. Podczas słuchania dziecko naśladują czynności zgodnie ze słowami piosenki. W ciągu dnia nauczcie się I i II zwrotki.
2. Jakie to narzędzie?- zabawy słownikowe. Dziecko podaje nazwy narzędzi przedstawionych na obrazkach. Następnie mówi nazwy sylabami . Proponuję by dziecko rozpoznało w wyrazach i nazwało poznane litery.
(zdjęcie)
3. Powiedz jakie czynności wykonujemy poszczególnymi narzędziami. (grabie-grabimy itd.)
4.Umiem liczyć” – zabawy matematyczne utrwalające: umiejętność przeliczania, pojęcie zbioru siedmioelementowego, umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie siedmiu.
a) Ułóżcie tasiemkę bądź sznurek w okrąg (pętlę) przygotujcie kredki, klocki lub inne liczmany. Proszę teraz rodziców aby zadawali dzieciom polecenia do wykonania., np. Włóż do kółka 3 przedmioty, policz je.; Dołóż jeszcze 2 przedmioty,policz je.; Dołóż jeszcze 2 przedmioty, policz je. Zabawę można powtórzyć kilka
razy z uwzględnieniem czynności dokładania i odkładania w zakresie siedmiu.
b) Przygotujcie 7 różnych przedmiotów. Dziecko układa przyniesione przedmioty jeden obok drugiego, podaje ich nazwy i mówi, który z kolei jest dany przedmiot.
5. Poćwicz rysowanie po śladzie http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/

 


ŚRODA 1 KWIETNIA

„Wiosenne nowalijki”

1.Drodzy Rodzice przygotujcie karteczki z zapisanymi cyframi od 1 do 7; pokazujcie wybraną przez siebie cyfrę i określajcie, jaką czynność dziecko ma wykonać tyle razy, np. przysiady, podskoki, klaśnięcia w dłonie itp. Trudniejszą wersją jest pokazywanie dwóch cyfr – wtedy dziecko musi je dodać i wykonać tyle czynności, ile wynosi suma.
2.Obejrzyjcie program pt. „ Wiosenne nowalijki” https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,wiosenne-nowalijki,47787
Razem z domowymi przedszkolakami utrwalicie wiadomości na temat warunków życia roślin oraz dowiecie się więcej o tym co wiosną dzieje się w ogrodzie, a także poznacie miejsce gdzie zawsze roślinom jest ciepło. Zapraszam do oglądania.
3.Zachęcam Was, byście tak jak domowe przedszkolaki razem z rodzicami przygotowali swój zdrowy posiłek . Mogą to być kanapki, zdrowy deser, bądź sałatka -w zależności od dostępnych produktów ( no i oczywiście zawartości lodówki). Zwróćcie uwagę na zasady higieny czy też zachowanie bezpieczeństwa przy posługiwaniu się np.nożem. Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem o czynnikach które wpływają na jego zdrowie np. ruch czy też zdrowe odżywianie.
4.Czas na ćwiczenia gimnastyczne. Przygotujcie odpowiedni strój i wspólnie z mamą lub tatą wykonujcie zaproponowane tutaj ćwiczenia.
5.Teraz czas na wysiłek umysłowy. Przygotowujemy się do nauki czytania.
6. Jeżeli macie taką możliwość, to po obejrzeniu „ Hodowla fasoli” wspólnie załóżcie własną hodowlę fasoli, aby dzieci mogły obserwować jej wzrost.

 

Język angielski

Proponuję


https://www.youtube.com/watch?v=bvyK3_Twk2I
https://www.youtube.com/watch?v=9uBoaJTyUEM

 

 


 Czwartek 2 kwietnia

Pracowite ptaki

 Witajcie! Na początek Poćwiczcie razem z Pipi.
1. Proszę rodziców o przeczytanie dziecku wiersza Ewy Szelburg –Zarembiny pt. „Ptaszki”


„Mama ptaszka, tata ptak
wiją gniazdo tak i siak.
Znoszą piórka, włosie, mchy.
- Ja zdobyłem to a ty?
- Ja to niosę, a ty co?
- Trawka! Nitka! Puch! Ho! Ho!
Zwijali się, pracowali
skarb do skarbu przydawali
i, śpiewając niby z nut,
zbudowali domek – cud:
gniazdko ptasie takie oto”

 

Dziecko niech spróbuje odpowiedzieć na pytania : O jakim domku była mowa w wierszu ? Kto budował ten domek? Z czego on był zbudowany? Po co ptaki budują gniazda?
2. Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu pt. „Ptaki budują gniazda” . Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej nazw ptaków.
3.Wykonajcie zadanie- Doprowadź ptaki do ich gniazd
4.Ptaszki w gnieździe- pokolorujcie obrazek online
5. Posłuchajcie odgłosów ptaków . Wybierzcie ptaki , których śpiew najbardziej wam się podoba i postarajcie się zapamiętać ich nazwę i wygląd.
6. Wykonajcie pracę plastyczną na temat „Bocian”. Można skorzystać z propozycji tutaj . lub innych dostępnych w internecie. Możecie też użyć wyobraźni i wykonać pracę według własnego pomysłu.
7. Nauczcie się III zwrotki piosenki pt.” Pracowita pani wiosna”. Spróbujcie śpiewać piosenkę głosami ptaków np. kle-kle-kle, ćwir-ćwir-ćwir, kra-kra-kra itp.
8. Jeśli możecie obejrzyjcie bajeczkę „Przygód kilka wróbla ćwirka „Własne gniazdko


Piątek 3 kwietnia

Propozycje zabaw i ćwiczeń do tematu „Wiosna lubi zielone”
Witam! Dzisiaj zaczynamy od piosenki Pracowita pani wiosna. Przygotujcie plastikowe pudełko i drewnianą łyżkę. Śpiewajcie piosenkę maszerując, biegając na palcach jednocześnie rytmicznie uderzajcie łyżką w pudełko. Nauczcie się IV zwrotki piosenki.
1.Zapoznajcie dziecko z inscenizacją opowiadania B. Formy pt. „Zielona żabka
Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała na olbrzymim liściu i wciąż rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:
- Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
Nagle biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.
Porozmawiajcie z dziećmi na temat treści opowiadania – jeśli możecie wyjaśnijcie dzieciom znaczenie ubarwienia niektórych zwierząt w przyrodzie ( forma kamuflażu , ochrony przed wrogiem). Proponuję wykorzystać filmRzekotka mistrz kamuflażu
Chętni mogą przygotować sylwety zwierząt występujących w opowiadaniu i przygotować teatrzyk.
2. Zabawa ruchowa: „ Gra w zielone”.
Dziecko maszeruje po całym domu , na hasło: „zielony!” – szuka czegoś zielonego w mieszkaniu i dotyka tego. Na sygnał rodzica maszeruje ponownie . Jeżeli rodzic wypowie inny kolor ,dziecko zatrzymuje się bez ruchu a jeśli „zielony” to szuka ponownie czegoś innego o tym kolorze i dotyka.
3. Z różnych materiałów w kolorze zielonym (bibuła, papier, plastelina, farby itp.)wykonajcie pracę plastyczną pt. „Mój zielony obrazek”.
4. Proponuję pobawić się w wyszukiwanie w domu rzeczy na podaną przez rodzica głoskę, np. Znajdź coś co zaczyna się na ”m”- dziecko wyszukuje-mydło itd. Można zamienić się rolami, dziecko zadaje-rodzic wyszukuje.
5.Zachęcam do korzystania z ćwiczeń na squla.pl.

30.03.2020

Łodka
Łodka
30.03.2020