Grupa Pani Basi


SZEŚCIOLATKI
SZEŚCIOLATKI
24.03.2020

W tym tygodniu proponuję Wam obserwację kwiatów i zwierząt w gospodarstwie rolnym i tych ,które pojawiają się w Waszym przydomowym ogródku. Spróbujcie je nazywać .Pobawcie się w przeliczanie, dokładanie i zabieranie w zakresie 8. Zabawcie się w wysłuchiwanie poznanych głosek w wyrazach.

Polecam też korzystanie ze stron: https://www.matzoo.pl/ http://pisupisu.pl/

http://bystredziecko.pl/nauka-czytania-dla-dzieci/   https://www.domowyprzedszkolak.pl/

 

Objaśnienia skrótów:
KP3 -karty nr3, PiL - „Piszę i liczę”, W - Wycinanka, Cz- Książka do czytania, K,K -„Kropki, kreski i litery”


 

 PRACOWITA WIOSNA

Poniedziałek - 30 marca

 Kwiaty w ogródku.

 

I .Dzisiaj obejrzyjcie film pt.”Wiosna -pierwsze oznaki w przyrodzie”- https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY.
Zapamiętajcie jak najwięcej nazw pierwszych kwiatów wiosennych. Zróbcie własne puzzle .Pokolorujcie lub narysujcie krokusa lub tulipana https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-krokus.html . Na odwrocie narysujcie linie dzielące kartkę na 8 części. Przyjrzyjcie się obrazkowi , zapamiętajcie jak wygląda. Teraz potnijcie kartkę po narysowanych liniach i złóżcie go ponownie jak puzzle, a potem naklejcie na nowej kartce. Swój obrazek podpiszcie literami z W - s.45- 47. Pochwalcie się swoją pracą.
II. Poszukajcie różnic na obrazkach - KP3- k.17 i 18 (obie strony)
III. Liczcie do 7 - PiL -s. 51

 

język angielski

Liczymy od 1 - 10
Proszę o odsłuchanie piosenek, a następnie wykonanie poniższych zadań:
https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGA
https://www.youtube.com/watch?v=Vr-L6q4vbWU
Dzieci uczą się liczyć od 1 – 10, a następnie wykonują zadania z książki i ćwiczeń.
Książka:
Ćw.2 str28 – uczniowie przyklejają naklejki od 6 – 10 i głośno wypowiadają przyklejane liczby.
Ćwiczenia: ćw. 1, 2 str.25

 

Religia

Nauczcie się piosenki z gestami pt. „Na jeziorze wielka burza”, która będzie przypominać o tym, że Jezus czyni cuda.
Proponuję wam budowanie łodzi Jezusa. Poproście o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo.
Potrzebne materiały:
– połowa łupiny z orzecha włoskiego,
– plastelina,
– wykałaczka,
– kartka papieru.
Wykonanie. W łupinie orzecha umieść plastelinę. Na wykałaczkę nabij kartkę papieru, a następnie wbij ją w środek plasteliny (Rysunek poniżej). Gotową łódkę dzieci możesz puścić na wodę np. w misce.


  Wtorek - 31 marca 

 Tajemnica małego nasionka.

I .” TAJEMNICA MAŁEGO NASIONKA” aut: Joanna Wasilewska
Porozmawiajcie na temat treści wysłuchanego opowiadania. Sprawdźcie, co słychać u Waszej zasadzonej cebulki. Dbajcie o nią, proszę .
„Było sobie ziarenko. Ziarenko było maleńkie i słabe. Bało się, że zjedzą je ptaki, albo polna myszka. Ale zaopiekował się nim ogrodnik, który był duży i silny. Chodził po ogrodzie z łopatą i kopał ziemię. Włożył ziarenko do świeżo skopanej ziemi. A tam pod ziemią było ciemno, ciepło i cicho. Teraz sobie pośpię – pomyślało ziarenko. Leżało spokojnie przez jakiś czas, aż nagle poczuło, że wokół zrobiło się mokro. Ach! To pewnie ogrodnik podlał ziemię! Rozzłościło się okropnie. Ze złości zaczęło się nadymać i pęcznieć tak mocno, aż pękło. Ale nic złego się nie stało. W miejscu pęknięcia pojawił się mały, biały kiełek. Małe ziarenko zaczęło szybko rosnąć. Ogrodnik podlewał je, a słońce ogrzewało swoimi promieniami i w niedługim czasie zamieniło się w piękny, kolorowy kwiat.”.


II. Przeczytajcie instrukcję obrazkowo literową robienia syropu z cebuli- Cz s.50 -51 z dużą ilością witaminy C. Spróbujcie go przygotować razem z mamą.
III. Poćwiczcie pisanie - P i L - s.50 i s.52 


 Środa - 1 KWIETNIA

 Wiosenne porządki.

 

I. Porozmawiajcie o treści wiersza J. Brzechwy ”Wiosenne porządki http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_w05.html .

Zróbcie porządek w swoich zabawkach, na biurku, pomóżcie w porządkach rodzicom.
II. Nazwijcie prace porządkowe w ogródku i narzędzia , które do tego służą - KP3 - k.19
III. Pobawcie się z piosenką „Polka fasolka” https://www.youtube.com/watch?v=zlBKtDs0UAI. Nauczcie się śpiewać. Jeśli macie w domu dzwonki , spróbujcie nauczyć się grać refren.

 


 Czwartek -

Pracowite ptaki.

 I. Dzisiaj obejrzyjcie film pt.”Własne gniazdko” z serii „Przygód kilka wróbla Ćwirka” .Opowiedzcie mamie lub tacie , co się wydarzyło.
II .Popracujcie z historyjką obrazkową. Wytnijcie starannie obrazki i pomóżcie bocianowi ułożyć je we właściwej kolejności, naklejcie obrazki na czystej kartce . Opowiedzcie historyjkę.- KP3 - 20
III. Narysujcie lub z płatków kosmetycznych i patyków wykonajcie bociana w gnieździe .http://pomieszane-z-poplatanym.blogspot.com/2014/04/nie-wiem-wasciwie-czemu-ale-od-dziecka.html. Pochwalcie się swoją pracą.


 

 Piątek -

W gospodarstwie.

I. Pobawcie się w zabawę „Prawda czy fałsz” .Zdania niech dotyczą wiosny np. Wiosną kwitną przebiśniegi. Wiosną na drzewach są żółte liście .Popracujcie z obrazkiem. Odszukajcie na nim elementy i podpiszcie je ,korzystając z naklejek - Cz- 52-53.
II. Pobawcie się przy piosence” U dziadka Lulka na wsi”. Zapamiętajcie jak najwięcej nazw zwierząt. https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q Zróbcie” gimnastykę buzi i języka „naśladując odgłosy zwierząt.
III .Wytropcie zwierzęta ,licząc do 8 . Przeróbcie cyfrę 8 na co tylko chcecie ( pochwalcie się swoimi pomysłami) - KP3 - 23 i K,K - k.33

 

 język angielski

 Proszę o odsłuchanie poniższych linków, a następnie wykonanie zadań:
https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0
https://www.youtube.com/watch?v=D_sdGxUxz_4
Proszę szczególnie zwrócić uwagę na takie wyrazy jak:
Bird
Cat
Horse
Dog
Rabbit
Wyrażenie:
It’s a cat.
Jeśli ktoś ma książkę i ćwiczenia w domu wykonuje poniższe ćwiczenia.
Książka:
Ćw. 4 str.29 – dzieci głośno wypowiadają nazwy zwierząt i łączą je z fragmentami obrazków.
Ćw.5 str.29 – uczniowie piszą znak V jeśli ślad zgadza się ze zwierzęciem lu X jeśli ślad nie zgadza się ze zwierzęciem.
Ćwiczenia:
Ćw.4 str.26 rysując głośno wypowiadają nazwę zwierzęcia.

30.03.2020

Łódź