Grupa Pani Ani


CZTEROLATKI
CZTEROLATKI
25.03.2020

PONIEDZIAŁEK

30 MARCA

 


1. Jakie zwierzęta żyją na wsi?
Odpowiedzieć na to pytanie pomoże Wam obejrzenie filmiku "Zwierzęta dla dzieci na wsi..."
Po jego zakończeniu spróbujcie samodzielnie wymienić nazwy zwierząt żyjących na wsi.

 

2. Rozwiąż zagadki
- Choć się zielonej trawy naje,
to jednak białe mleko daje.
- Ma wspaniały ogon i korali sznur.
Nie gdacze, nie kwacze, a woła: gul. gul...
- Cztery kopytka, rogi, bródka...
Już wiesz, kto wyjadł kapustę z ogródka?

 

 3. Nazwij zwierzęta na obrazkach, pokoloruj je

pliki do pobrania: Krowa, Indyk, Koza 

 

 

Religia

Nauczcie się piosenki z gestami pt. „Na jeziorze wielka burza”, która będzie przypominać o tym, że Jezus czyni cuda.
Proponuję wam budowanie łodzi Jezusa. Poproście o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo.
Potrzebne materiały:
– połowa łupiny z orzecha włoskiego,
– plastelina,
– wykałaczka,
– kartka papieru.
Wykonanie. W łupinie orzecha umieść plastelinę. Na wykałaczkę nabij kartkę papieru, a następnie wbij ją w środek plasteliny (Rysunek poniżej). Gotową łódkę dzieci możesz puścić na wodę np. w misce.


Język angielski

 

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
https://www.youtube.com/watch?v=fYP-3q22too


 WTOREK 31 MARCA

 

1. Posłuchaj uważnie wierszyka, a następnie odpowiedz na pytania:
- O jakich zwierzętach była mowa w wierszu? Spróbuj wymienić ich nazwy.

- Co robiły zwierzęta?
- Co było piłką nożną?
- Kto i w jaki sposób przerwał zabawę?

Helena Bechlerowa
Psotna świnka
Rzekł kaczorek do gąsiorka:
- Świetnie się zabawić można!
Patrz, kartofel wypadł z worka -
będzie z niego piłka nożna.
Leci piłka w różne strony;
wyżej, niżej, w lewo, w prawo...
Patrzy indyk, kot i wrony,
Łatek szczeka: -Brawo, brawo!
Sroka ze wsi przyleciała,
łebkiem kręci, dziób otwiera
i rozgłasza po wsi całej:
- Górą kaczki! Dwa do zera!
Nie skończyły się zawody,
bo malutka Michalinka
otworzyła nagle chlewik
i wypadła stamtąd świnka.
- Dość zabawy! - głośno rzekła,
zjadła piłkę i - uciekła.

2. Obejrzyj obrazki i powiedz, co się tutaj nie zgadza: Obrazki z absurdem logicznym

3. Rozwiąż zagadki:
- Mieszka sobie w chlewiku,
z koryta wyjada
i z nikim nie gada.
- Lubi owies, lubi siano,
w stajni rży i parska rano.
- Głośno pieje: -Kukuryku,
wstań dziewczynko i chłopczyku.

4. Nazwij zwierzęta na obrazkach. Pokoloruj obrazki.
pliki do pobrania: Świnia, Koń, Kogut

 


 Środa 1 kwietnia


1. Pokaż na swoich paluszkach ile jest zwierząt w każdej rymowance:
- Kotki szare dwa mruczą: Aaa.
- Jedna gąska mała po stawie pływała.
- Małe świnki trzy kwiczą: Kwi, kwi, kwi.
- Na zielone pole wybiegły dwa konie.
- Jedna kózka biała małe rożki miała.
- Trzy kaczuszki mają krzywe nóżki.

2. Buda dla psa
Poproś rodziców o wydrukowanie kartki i wycięcie znajdujących się tam figur.
Ułóż z nich budę dla psa i przyklej ją na kartkę.

3. Policz kurczątka. Powiedz, gdzie się znajdują. Pokoloruj kurę i kurczątka.
plik do pobrania: Kura i kurczątka

 

język angielski

https://www.youtube.com/watch?v=yjqIXZnx4ug
https://www.youtube.com/watch?v=bvyK3_Twk2I


 

Czwartek 2 kwietnia


1. To są pieski małe dwa. Jak można je nazwać? Pokoloruj obrazek Pieski małe dwa

2. Posłuchaj piosenki o dwóch małych pieskach. Jeśli znasz tę piosenkę, to także śpiewaj.

3. Pokoloruj odpowiednimi kredkami kości dla psa.
plik do pobrania: Kości dla psa

4. Zadanie dodatkowe dla chętnych dzieci
Pokoloruj obrazki.
pliki do pobrania: Piesek, Kotek, Owieczki, Kogucik, Kaczuszki


  Piątek 3 kwietnia

1. Zabawa z elementami równowagi "Czy umiesz tak jak ja?".
Pobaw się z rodzicem. Rodzic pokazuje ruch, a dziecko naśladuje .Oboje stoicie. Rodzic zwraca się do Ciebie: Czy umiesz tak jak ja: stać na jednej nodze? narysować stopą jajko na podłodze? podnieść nogę zgiętą w kolanie i klasnąć pod nią? zrobić 2 kroki w przód z zamkniętymi oczami? obrócić się szybko i stanąć na jednej nodze?